Julklappsångest!

Datum: 2009-11-22 Tid: 22:11:27
Var i Sölvesborg på en snabbvisit från igår till idag.. Det behövde jag. Få en lång mysig kram och en mjuk puss. Vi gick till Sölvesborgs pizzeria (glömmer alltid vad den egentligen heter) iaf till Ali och åt ute...

Nu ska jag slappa, samt försöka tänka ut lite julklappar. I år har jag riktig ångest. Jag har tänkt ut ungefär en halv julklapp. I övrigt har jag total idétorka - jag som brukar sitta supernöjd med uttänkta, inhandlade och färdiginslagna klappar vid denna tiden på året. Sen fyller jag ut december med att inhandla "mindre viktiga" julklappar, nåt sött armband till syster, en bok till mamma, massa skräp till mig själv...!

Men här lyckas ingen julstämning infinna sig. Därför har jag tagit beslutet att julpynta denna veckan. Fram med juldukarna som mormor gjort, upp med "alla" tomtar (behöver flera - mamma du har massvis över som jag är intresserad av) samt att sätta upp mina röda julstjärnor i fönstret. En Amaryllis hade varit fint, men eftersom jag kommer bo hos H så mycket som möjligt i jul, så får jag njuta av dem där istället! Förra året lyckades vi ta hem två stycken med stora, fina klockor som dessutom blommade i flera omgångar och varade i flera månader. I år iom vårt favoritskåps inträde i lägenheten så får granen bli av modell mindre.







Jag hoppas i alla fall på en skitbra födelsedagshelg!!
Ha det gott!

Tankar och tycken

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback