Sverige i all ära..

Datum: 2010-04-12 Tid: 22:36:23
Min blogg, min fristad. Men vilka nötter det bor här i landet. Och de tycker att vi ska kasta ut invandrare för att de "smutsar ner" Sverige, jo jag tackar - vilka borde egentligen ta sitt pick och pack och dra? Jo, de som ägnar sina dagar och kvällar åt att planera grova våldsbrott och övergrepp på personer som kommit hit för att undvika sånt i sitt hemland. Skäms över dessa människor, eftersom de inte har vett att skämmas själva!

Det har uppstått en stor debatt på Facebook (vart annars!) angående att den svenska nationalsången inte spelas på skolavslutningar. Och jag kan inte sluta gapa för jag tycker inte ens att den har där att göra!!! Och detta jämförs sedan med att skolavslutningar inte längre hålls i svenska kyrkan. Nu råkar det ju vara så att skolan inte längre ska "pracka på" eleverna religion (morgonbön etc. är inte heller tillåtet) - med andra ord ska skolavslutningen som tillhör skolans verksamhet hållas på annan neutral plats.
Sen kommer en klagan över varför inte nationaldagen firas. Jag har aldrig varit med om ett nationaldagsfirande. Och det visste jag inte ens att det var "typiskt svenskt". Sverige har väl aldrig haft ett firande likt Norges eller USAs? Och varför är detta något att eftersträva?
Det är tråkigt, för i dessa diskussioner på Facebook, så uttrycks mer eller mindre rasistiska åsikter till höger och vänster och allt skylls på invandrare eller nysvenskar. Ingen som tänkt på att det är lika många rasister här i Sverige som är ute och förstör detta så kallade firande. Först klagas det på att nysvenskar inte vill fira svensk nationaldag, sedan om de gör det då tillåts det inte av rasister för att de inte är "gammal"svenskar. Hur ska dessa personer ha det egentligen? Stanna hemma och sköt ert eget istället..

Så jädra tråkigt att kalla sig svensk ibland, när befolkningen lyckas göra bort sig om och om igen!

Tankar och tycken
Mitt namn: elin

vad som är typiskt svenskt är att sitta o tala bredvid mun. sitta tex på facebook och skriva allt som är rasistiskt, utan att vara rastist. dessutom är det ju nuförtiden rasistiskt att hissa svenska flaggan..

2010-04-13 @ 15:46:34

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback