Längtar till hösten

Datum: 2010-08-18 Tid: 00:13:25
Jag kanske hädar såhär redan den 18 augusti, men jag längtar efter hösten!
Jag längtar efter mjuk pyjamas under varma filtar, tända ljus, te och skorpor till kvällsfilmen, mjuka halsdukar och varma vinterskor. Jag längtar efter att se torra löv dansa virvlande i snålblåsten och känna en kall frisk doft i luften.

Samtidigt skulle jag vilja ta av mig sandalerna och springa skrattande rakt ut i det ljumma havet en ljuv sommardag och känna vattendropparna svalka mot huden. Grilla en sen kväll. Fast de sena kvällarna är över nu, mörkret börjar falla redan innan nio och det var riktigt otäckt att cykla hem ifrån jobbet ikväll..

Men jag tror ändå, att det är hösten som är den årstid jag njuter mest av. De flesta kvällar är mysiga, att sitta inomhus i rusket, höra regnet smattra mot rutan..

Samma sak varje år, jag blir så lätt mätt på sommaren!

Tankar och tycken

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback