Lille Sampo..

Datum: 2010-02-11 Tid: 18:27:18
Ett telefonsamtal och så rasade tillvaron..



Jag trodde inte jag tyckte om hundskrället så mycket, men nu vill inte tårarna sluta rinna och hjärtat vill inte sluta göra ont! "Han får i alla fall åka bil dit" sa syster om att pappa körde honom till veterinären. Sampo älskade att åka bil! Innan han slutade höra älskade han att sitta i bagaget och yla ikapp till musiken, särskilt saxofonmelodier. Alla skrattade och Sampo "sjöng".



Jag var rädd för hans mamma när vi skulle hämta hem honom som valp. Hon var så stor, tyckte jag. Inte visste jag att lille, söte valpen Sampo skulle bli den största Border Collie jag nånsin sett. Så jag satt i bilen hela tiden och kelade inte med honom förrän vi var hemma.

15 år skulle han ha blivit den i april. Nästan på dagen ett år yngre än min egen lillebror. Så länge har han funnits i mitt liv. Och nu ska han inte finnas mer, det har hänt nåt i hans hjärna...



Nu ska han kremeras, sedan ska han få komma hem till oss igen för sin sista vila..



Varför fäster man sig vid djur när de alltid försvinner?

Tankar och tycken
Mitt namn: Mamma

Åh vad vackert, tårana trillar

2010-02-11 @ 19:59:04
Mitt namn: elin

Jag var mer rädd för hans syskon som hoppade så mycket, så jag vågade inte gå in! Men lille Sampo var lugn, jag minns inte så mycket mer..



och vad ska vi annars fästa oss vid om inte underbara djur? Det sorgliga är att ingenting varar förevigt.. Lille vovven:(

2010-02-11 @ 20:10:54
URL: http://heeltrandom.blogg.se/
Mitt namn: Cicci

Jag vill först skänka en tanke till er lille waff, vet hur hårt det är när de försvinner..

Jag tänkte på lördagen, jag kommer gärna förbi eller om du vill vara här, det spelar ingen roll, men tid och annat - vad har du tänk dig?^^

2010-02-12 @ 00:12:42
URL: http://satisfactioncreatedbycicci.blogg.se/
Mitt namn: Emelie

Tänker på dig Johanna. <3

2010-02-12 @ 02:39:06

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback