Min älskade familj!

Datum: 2010-02-27 Tid: 23:42:10
Ikväll kom min kära familj minus syster och hälsade på! Vi firade pappas födelsedag lite för sent med att gå ut och äta. Vi tog en chansning på en thairesturang precis mitt emot stationen. Jättemysig, jättegod mat och framför allt - det kostade ju nästintill ingenting. De serverade inget starkare än folköl, så antalet gäster var ganska litet. Alltså, lugnt och mysigt med bra service och supertrevlig personal (mamma säger att jag tycker det bara för att servitören sa att jag var söt). Jag vidhåller att komplimanger är en riktig stämningshöjare! Jag hör inte de orden alltför ofta nämnligen. Vare sig jag nu är söt eller inte. (Samt ännu ett tragiskt exempel på svenskarnas oförmåga att umgås utan berusningsmedel. Vad är det som är så farligt med att vara sig själv och lära sig ha roligt medans man är sig själv?)

Nu har jag bäddat ner mig i sängen med datorn och är redo att slockna närsomhelst!
Fick en helt egen patient idag, en helt ny patient på avdelningen! Spännande, blev lite nervös där ett tag, men allt löser sig! Jag har ju trots allt en bra handledare att luta mig mot - tur är väl det. De första dagarna är ganska snurriga vart man än kommer - men här, på denna avdelningen känner min kära T4 Linnéa och jag oss välkomna!

Jag tror jag kommer att klara det här - jag kan vara en bra sjuksköterska. Jag måste bara skaffa mig mer självförtroende, lära mig lita på att jag kan och lära mig lita på att jag kan lära mig det jag inte kan!

Det är trots allt det roligaste som finns, att få hjälpa, stötta och uppmuntra. Att få ge en del av sig själv och få en annan del tillbaka. Att utföra både

Men jag längtar hem. Jag räknar veckor, dagar och snart är jag hemma igen. Kanske för gott, kanske inte. Rastlösheten kanske kommer smygande igen. Den där känslan av att vilja bort, långt bort. Men jag är hemmakär, med hela hjärtat. På tal om hjärtan, honom ska jag ringa nu!

Imorgon jobbar jag sista av 6 dagar denna veckan - sen följer en totalt ledig måndag!
Gonatt!

Tankar och tycken

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback