Nattsudd från sängkanten

Datum: 2010-01-19 Tid: 01:49:20
Ny kurs, ny termin! SISTA terminen dessutom.
Vi var några stycken tappra damer som valt att läsa palliativ vård istället för akutsjukvård och alla suckade vi över tiden som gick sådär riktigt rysligt fort.

Bara för att få sova en natt till i Sölvesborg (och den där ljuvliga sängen som jag legat till nu på min sida, med mitt täcke och mina kuddar) så steg jag upp tjugo över fem imorse. Vilket egentligen innebär att jag bara sov en halv natt.
Det är en skön känsla att gå ut i mörkret, knappt någon annan vaken, möjligtvis en morgonpigg pensionär med en liten tax, eller några få som liksom jag skulle åka med tåget.
Imorse glittrade snön, föll i stora, fluffiga flingor i ansiktet och lade sig att glittra i håret. Luften frisk och sval, tystnad.

Jag hann plöja igenom lite fler sidor i nya boken Yours, Faithfully av Sheila O'Flanagan. Det där med att läsa tjocka böcker på engelska är nog en bra sak för mig. Boken varar längre, vilket är bra för min ekonomi då jag slipper köpa mängder av nya böcker. Jag får leva lite längre med boken, fundera och fantisera kring den. Under tiden jag läste Twilight-serien så fanns inget annat än den i mitt huvud. Det är lite likadant med denna bok. Jag kan inte lista ut vad som kommer att hända, jag har faktiskt inte ens läst sista sidan (som jag brukar - tvångsmässigt) och jag längtar till slutet så jag får reda på om han var ett så stort svin eller om det finns någon rimlig logik.


Idag fick vi lära oss taktil massage av händer. Mysigt och lärorikt. Nu måste jag bara öva, öva, öva!
Det startade en liten låga nyfikenhet i mig också, då hon berättade om allt annat roligt, liknande, som finns att göra som sjuksköterska. Jag vill lära mig NADA!!!!

Så vill ni ha en skön handmassage - kom till mig!

Nu ska jag stupa i säng, nu när jag tömt huvudet på tankar för tillfället.
Godnatt!!

Tankar och tycken
Mitt namn: Sandra

Kom till Växjö med dig! :)

Lätt ska min unge heta Gorby haha

2010-01-21 @ 21:31:23
URL: http://www.ladyfromsweden.com
Mitt namn: Jennie [ Foto & Min Sjukdom ]

Hej Johanna. Lite seg på och svara på kommentarerna. Har varit mer trött än vanligt. :/ Hoppas allting är bra med dig.



Jag spelar typ Worms och sådana spel haha. Dock väldigt sällan men ibland får jag mina ryck. Vad spelar du för något? =)

2010-01-23 @ 08:56:50
URL: http://ladyjenny.blogg.se/

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback