29 december helt plötsligt.

Datum: 2011-12-29 Tid: 03:16:29
För det första. Vad hände med detta år, det här året som jag aldrig trodde skulle få ett slut? Det bara försvann, försvann i ett virrvarr av känslor, händelser och ja - vad? Det verkar inte som att det är mycket jag minns, trots att det har hänt så otroligt mycket på ett år. Alla människor, platser, miljöer och tankar... Virrvarr!

Och precis som jag trodde att jag hittat nåt roligt - så har den där jävla zumban dödat min höft. Höfterna har jag haft problem med av och till, men nu, efter detta - så tror jag att jag skulle kunna hugga av mig den högra höften. Jag vet inte vad jag gjorde för fel. Troligen massor.
Och roligt är det väl kanske inte, hälften av tiden gråter jag över min oduglighet. Hemsidan lovar ju att det passar "alla målgrupper". Att alla ska kunna? Tro fan det. Inte jag. Jag är den där som vid varje gympapass, när alla går åt höger så tar jag åt vänster. När alla andra höppar så böjer jag mig. Det är skitpinsamt och gör att jag inte går dit. För ibland så kan man till ve och fasa till och med se sig själv i spegeln. Jag fattar inte. Jag klarar steg ett på alla steg, även steg 2. Men någonstans mellan steg 2 och 3 så tappar min hjärna fokus - eller har jag för mycket fokus. Men det går inte. Jag känner mig som en padda och är faktiskt ganska glad att ingen kan se mig, att jag är här hemma. Om jag dessutom har lyckats göra steg 3 halvt om halvt dugligt, så när det väl dyker upp nästa gång - då funkar det INTE.
Tänkte jag skulle överraska helt plötsligt med att ha en sjuk kondition, asbra magmuskler och bli liiiite smalare. Eller liknande. Men just nu, med tårarna rinnande - inte så roligt. Ond höft och lika dålig koordinationsförmåga som en flodhäst.

Går i duschen och sedan rätt i sängen. Besviken och ledsen. Idag också.

Tankar och tycken

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback