Julkalendern 7. Berätta om ett av dina favoritfotografier

Datum: 2011-12-07 Tid: 15:00:00
Haha! JA!

Det är ett fotografi av min lillebror. Jag tog den med min kamera för kanske 13 år sedan, så det ligger i någon låda, ska försöka rota fram det nån dag och lägga upp om jag får för Fippling.

Jag sminkade (efter TIMMAR av övertalning) min lillebror i allt vad jag hittade i mitt sminkbord (ja, jag hade ett sånt), bland annat med ett blått läppstift. Jag iklädde honom i ett diadem med blommor på. Som överdel fick han ta på sig min finaste "BH", en vit silkig sak med lite spets och grejer (totalt platt också). Som underdel och efter ÄNNU mer övertalning och tårar (för nu kände han sig ganska färdig med att vara flicka) så fick jag på honom 4 kjolar. Stora fluffiga underkjolar och en blommig överkjol. Kan tro att han var GRANN!

Och så gick han lägga sig på rygg på en matta med en liten bukett fejk-blommor i händerna och le stort och flickigt med vitt spridda kjolar rätt in i kameran.

Ett underbart foto. UNDERBART. Tycker jag. Tycker INTE min lillebror!!!!

Tankar och tycken

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback