Virkning på G..

Datum: 2011-12-15 Tid: 02:52:11
Jag håller på att virka en filt... Det ska nog bli en present, om den blir bra nog vill säga....
Jag brukar tröttna så otroligt fort, jag lägger upp för stora planer på hur resultatet ska bli och så tröttnar jag halvvägs..
MEN, jag tänkte att eftersom filten består av flera små rutor (mormorsrutor) så ska det väl gå? Nu gör jag den bara i två färger, rött och vitt, och det går ganska snabbt att göra klart en ruta. Det bästa är också att man kan göra lite på varje ruta i taget, ett varv eller två i samma färg och sen lägga ner en stund.
Och så kommer vi till MEN nummer två. Jag har blivit som besatt. Jag virkar som en galning, får ont i handlederna och armbågarna (stöder dem mot bordet i en virkad tröja och jo, jag vet att jag kan byta tröja, men det är så förbannat kallt här) och kan inte sluta när jag väl pillat lite på garnet. Fick åka iväg idag och köpa hem massor med mer garn.
Än så länge har jag väl i alla fall 15 rutor klara och småsnuttar på en 8 stycken till. Sorterade fint i mönsterhögar. All ytterkanter är röda. Men jag kan inte bestämma mig för om jag ska virka ihop dem i rött eller vitt eller en annan färg? Grått kanske?
Eller har jag valt fel färg?
I vilket fall som, så är det en bebisfilt. Till ett litet pyre som kommer nästa år.. Då kanske det inte ens behövs en filt? Jag kanske måste göra filten större, eftersom det lilla pyret kommer växa en hel del tills filten kanske blir mer aktuell..
Jag vet inte. Jag vet inte så mycket om bebisar mer än att ALLA är gravida just nu och det väcker en enormt stor längtan i mig.... Typiskt!!!!
I alla fall. Filtskit. Jag önskar att mormor kunde kila ner ifrån himlen en stund, dricka lite kaffe med mig i soffan, virka tillsammans och så skulle jag få berätta för henne precis allt som hänt i mitt liv sen hon gick... Hade inte det varit mysigt.. Att få låna ner en saknad hjärteperson en gång?
Och ja, filten håller mig vaken.

Tankar och tycken
Mitt namn: Hanna

Åh! Röda kanter är väldans tjusigt, jag har varit sugen på att göra en sån själv. Smart att göra en bebis-filt! Den jag höll på med är någorlunda klar, den blev väldigt liten trots att jag förstorade rutorna och gjorde en del fler än 24 ;). Jag har läst att man ska "bocka" filten, att man blöter upp den och nålar upp den när den torkar, då blir den nog större. Ska testa med det!

2011-12-19 @ 01:35:20

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback