Skitpigg!

Datum: 2011-05-02 Tid: 23:48:17
Hemkommen efter en trevlig kväll på jobbet!!
Har kommit på idag (och den senaste tiden) hur vääääldigt gärna jag stannar kvar där efter sommaren. Men vi får se om de vill ha mig. Jag trivs med allt, kollegor, patientkategorin, själva miljön och rutinerna. (!)

Den konstiga mannen står där fortfarande varje dag. Och slår på sin makrillsburk. Hans fru var ute och skällde på honom innan idag... Tror att det var hans fru i alla fall.

Trodde lite för mycket på vårvädret idag och tog min nya jeansjacka och sandaler till jobbet. Frös häcken av mig. Nu måste jag komma på ett bra mellanplagg mellan vinterjackan och jeansjackan. Skor har jag ju så det räcker dock.

Imorgon blir det ett nattpass istället för dagpass. Så nu har jag en hel dag på mig att ringa alla samtal som ska ringas. Vaccinationen som jag tappade bort datumet på, en fis-räkning som jag inte ska betala, felanmälan på lägenheten och så var det något mer som jag har glömt!
Ska ringa mammi med och prata strunt!

Ska även göra klart den stora vårstädningen och se om jag kan få tag på en tvättid lite i all hast. Det brukar ju vara 1½ veckas väntetid på den stora tvättstugan som jag hade behövt (tvätta sängkläder) men får nog nöja mig med den lilla klaustrofobiska mini-tvättstugan. Gå in, backa ut. Den stora tvättstugan har samtliga (8) gånger jag bokat den inte blivit ledig på hela min tvättid. Konstigt att människor har så svårt att passa tider inom 8 timmars intervaller!

Nu, finish up my glass of mjölk. Jag har en hel dunk att dricka upp. Och sen blir det dataspel för hela slanten. Ska vara uppe länge och sen sova länge och sen va skitpigg på jobbet imorgon natt!

GONATT!

Tankar och tycken

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback