Höstdag!

Datum: 2011-10-29 Tid: 18:17:30
Idag har jag spenderat hela dagen tillsammans med min underbara mamma!
Jag fick en för tidig födelsedagspresent: En uppsättning kanonfina grytor och så spenderade vi ett par timmar på IKEA.

På vägen hem fick vi en idé och körde upp till Näsum och minneslunden där min mormor är begravd. Vi var där en stund och tittade ut över åkrarna nedanför med utsikt nästan till mormors barndomshem. Hon valde verkligen platsen med omsorg - hon kom tillbaka hem.

Därefter körde vi upp till Gudahagen, som är en gammal helig plats eller offerplats eller liknande ifrån vikingatiden. Gick runt och kikade och mamma berättade om sina barndomsminnen, mysigt.
Då Gudahagen ligger på en kulle kan man se ner över hela åkerlandskapet och gården där min mormor är född och där mamma bodde sitt första år. Åkrarnas vackra färger tillsammans med de sprakande höstlöven i skogen som omgärdar hela bondelandskapet nedanför var alldeles storslagen.
När vi skulle hemåt körde vi inom till mammas morbror, min fadder Sven och pratade lite skit en stund, så mysigt och kul att träffa honom igen! Där har jag inte varit på många år!

Sen körde vi hit och mammi diskade åt mig.. ♥ Jag som hatar att diska! 
Sen drack vi lite kaffe innan mamma körde hem igen.
Det har verkligen varit en underbar dag, alldeles underbar!
Hoppas ni får en trevlig kväll!

Tankar och tycken
Mitt namn: Anonym

Mammor är bäst ibland! Är också helt sjukt trött på att diska... Därav ska jag råna sparkontot och köpa en diskmaskin vid första möjliga tillfälle... Hoppas allt är bra annars Johanna!

KRam Sara

2011-11-01 @ 22:07:51
URL: http://entjejmedhusvagn.blogg.se/

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback