Det allra bästa!

Datum: 2012-06-23 Tid: 19:29:32
Igår firades en härlig midsommarafton, först tillsammans med familjen vid havet. Kaffe och jordgubbstårta som syskonen och jag svängt ihop.

Kvällen spenderade H och jag med goda vänner, god mat och en i särklass speciellt god efterrätt. (Made by me).

Rulltårta med färska jordgubbar. Rulltårta är min favorit i alla lägen. Den här gången gjorde jag en vanlig rulltårta, recept från Den rutiga kokboken. Till fyllningen då: lite mer än en liter färska jordgubbar, inte helt fel att köpa gårdagens i det här läget. Hacka dom i småbitar (kör dem i en mixer, gör inte som jag och hacka dem för hand....). Lägg dem i en bunke, riv ner skalet av en lime, honung efter behag och så hade jag i lite av mitt hemmagjorda vaniljsocker. Bred på fyllningen och rulla ihop som vanligt.

Nu är det ju så att gör man rulltårtan på färska bär och låter den ligga i kylen över natten så blir den väldigt geggig och ofin att bjuda på. Det resulterar i att jag har en halv rulltårta att smaska i mig nu.

1-0 till mig!

Tankar och tycken

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback