Size Me

Datum: 2012-05-02 Tid: 12:10:22
Oh.. Vad detta gör mig arg. Av helt fel anledningar.

Varför har så många människor problem med att se en naken kvinnokropp på ett omslag? Direkt blir kommentarerna i stil med: Naket = Utvik/Slitz-brud, "Jag är smal och måste träna för att bli större, buhu stackars mig", det här är ett PR-trick osv osv osv. Vi har ju alla råkat födas nakna, iklädda endast vår hud och vår sårbarhet. Därefter är det någon som har lärt oss att naket är fult. Tack Blondinbella för att du lyfter fram en bra fråga, med en bra tanke i sig.

Det är så synd att det i den här tidens samhälle inte går att få lov att älska sig själv och uppmuntra andra till att göra detsamma. För då börjar genast folk att jämföra sig själva med den personen. Åh nej jag är inte lika smal/stor som henne. Det var ju inte det det handlade om - det handlade om: Är du smal - älska dig själv, är du större - älska dig själv.

Jag har varit på den sidan som var smal och inte kunde gå upp i vikt och det var minsann inte så roligt, men så har jag även varit lite på andra hållet och känt mig "för stor" för att trivas med mig själv och påbörjade då projekt-viktnedgång. Och jag tror att man kan älska sig själv fastän man hellre hade gått ner eller upp i vikt. Jag tror att man kan trivas med sig själv även om man vill genomgå en förändring. För då kan man även älska förändringen och vad som händer under tiden. Kanske blir konditionen bättre, kanske sitter tröjan snyggare. Eller som i mitt fall - jag passade helt plötsligt i min skönaste BH igen.

Jag satt helt paff när jag läst inlägget om Size Me på Blondinbellas blogg och började läsa kommentarerna. Så trångsynta människor är, så fasansfullt omogna och trångsynta. Hur lever de sina liv? Hur fan lever de sina liv? Det är ju så lätt att hata och spy galla på nätet. Öga mot öga blir det ju genast omoget att säga "

Varför blir smala tjejer provocerade av en tjej som är stolt att vara större än size zero och varför blir kurviga tjejer provocerade av att se bilder på smala tjejer? För att ingen någonsin är nöjd ju. Och det är fanimej varje människas EGET FEL. Man kan låta sig påverkas och man kan påverka sig själv, till att hata eller älska sig själv som man ÄR.

Gah! Jag är lite uppretad...

Tankar och tycken
Mitt namn: sandra

Det var det minsann :)



Jag orkar inte ens kolla på alla kommentarer som rör det där ämnet för jag förstår inte hur man överhuvudtaget kan bry sig så länge det inte är ohälsosamt (till exempel anorektiska modeller eller så pass överviktiga personer att de riskerar att dö i förtid eller inte kan röra sig). Hur kan man lägga så mycket energi på hur någon ANNAN ser ut? Jag förstår inte det.

2012-05-03 @ 06:21:17
URL: http://atilio.blogg.se/

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback