Ett till mig själv också!

Datum: 2012-10-22 Tid: 23:30:00
Jag blev himla nöjd med det rosa fodralet och bestämde mig för att göra ett till mig själv. Hittade ju det fantastiska orangea garnet och tja, varför inte orange? Det är väl lite höstigt?

Annars känner jag mest att jag ligger efter. Det orangea fodralet är inte klart, det saknar några blommor. Men å andra sidan har jag väl egentligen inte tid att prioritera mitt eget. Det föds bebisar och de bebisarnas släktingar vill ge bort virkade skor!! Jag ska virka mobilfodral i annorlunda storlekar, fina färger och annat smått och gott. Håller på  att ändra om i lite mönster på kakor, så att jag kommer ihåg hur jag har virkat annorlunda för att få till dem som jag tycker är snyggast.

Det är ju även ganska skönt att virka något utan mönster. Blommorna på fodralen har jag virkat sen jag var liten, något jag själv kom på och dekorerade allt möjligt med. Mobilfodral har jag virkat så många av nu.. Jag skulle även vilja virka en filt av mormorsrutor i massor med glada färger.. Och en mössa och ett par vantar till mig själv...

Men vad gör man.... Imorgon är det i alla fall tvättdag. HELA dagen. H har fina planer på en ny rätt till middag sådär en tisdagskväll..... Härligt! Jag bjöd ju på klassikern spaghetti och köttfärssås ikväll. Kokade köttfärssås på 1kg nötfärs. Det blev ju lagom mycket - frysen full!
Det finns verkligen inget värre än att laga mat till en person, äta ensam och sen stå med disken.

Så vad jag önskar mig i födelsedagspresent är: en riktig sambo.

Tankar och tycken

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback