Knappt ingen sömn inatt!

Datum: 2012-10-23 Tid: 08:11:00
Tjoho! Idag är det tvättdag. Som jag laddat för detta. Det kan ta tre veckor innan det alls finns en ledig tvättid att boka nästa gång på så idag gäller det att ladda upp och tvätta allt som tvättas kan. Fem timmar har jag på mig, tre tvättmaskiner, två torktumlare och ett "torkrum". Ska väl gå? 

Alla sommarkläder ska tvättas och läggas undan, alla vinterkläder jag tänkt använda ska fräschas upp med en liten tvättning. Tjocktröjor, sängkläder, alla handdukar. Första problemet är; att få ner allt i tvättstugan. 
Därefter tar det en evinnerlig tid att vika alltihop och stoppa in det där det ska vara. 

Gjorde klart mitt fina mobilfodral inatt i alla fall. Gjorde även ett orange, ett litet svart och ett ceriserosa. Ont i fingrarna har jag nu... Men det går över :)

Strax lite frukost och kaffe. Sen tvättsortering!

Tankar och tycken

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback