Packa

Datum: 2013-05-19 Tid: 09:07:00
Skoja om att jag har lust att kräka på detta med att packa och sortera. Och då har jag knappt ens börjat. Jobbar varje dag fram tills vi åker till Stockholm och Pink-konserten på lördagen och jag har jobbat varje dag sen i måndags. Kommer hem måndagkväll 27:e maj och därefter är jag ledig fram till söndagsnatten som jag jobbar enkel natt. Fick semester över resten av flytthelgen. Och jag märker hur trött jag är i huvudet nu eftersom allt snurrar kring flytt och packning och allt jag borde göra.

Så, planen är: Ha allt packat och klart till fredagen då vi får nycklarna på förmiddagen. Flytta allt från min lägenhet under helgen och städa ur den för sen är besiktningen den 3/6 kl 11:15. 
Hur H gör med sina saker låter jag var osagt eftersom han har kvar sin lägenhet juni ut. 

Imorgon ska vi åka och kolla på lite möbler. Främst soffa, utemöbler och en grill till att börja med. Mitt köksbord ska målas vitt när vi väl är på plats i lägenheten och ytterligare en stol ska läggas till så att det blir fyra.

Men just nu känns packningen som ett oöverstigligt berg.

Det som hittills är fixat på listan är i alla fall:
- Adressändring + eftersändning
- Meddela el-bolaget (sölvesborgshem fixar)
- Meddela bredbandsbolaget 
- Mobilabonnemanget
- Köpt utemöbler och myggnät till dörren
- Köpt grill
- Fått semester

Kvar är ju
- Hitta möbler (faktiskt mest bara en soffa som saknas, men ändå)
- Packa hela lägenheten
- Rensa ur förrådet
- Rensa ur garderoberna
- Rensa bland kökssakerna
- Komma överrens om vad som ska användas/skänkas

Något jag plötsligt blev ganska osäker på är hur mycket som ordnar sig med eftersändning....?!

Träningen går annars väldigt bra - och är väldigt rolig och väldigt behövlig i kaoset. Det ger i alla fall en timmes fokus på något helt annat!

12 dagar kvar....!

Tankar och tycken

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback