Smarthet

Datum: 2013-05-29 Tid: 20:21:00
Vaknade idag med stor panikkänsla och ringde direkt till försäkringsbolaget som ordnade till det med en ändring av hemförsäkringen till den nya lägenheten. Herrejäklar!!!

Detta med att packa smart har nog varit mitt största bekymmer genom hela packningen. Hur packar man smart?
Förra gången jag flyttade blev det inte smart någonstans. Påsar med kläder, flyttkartonger proppade med bara böcker och framförallt ganska små lådor = många lådor.

Det blir många lådor denna gången också. Jag sa till mamma att "nu räcker det nog med lådor". Jo, tjena! Jag har ca 2 ½ låda kvar och mer än så att packa. Bara halva köket upptog ju två stora lådor + ett par mindre. Kvar är iofs mycket såna saker som har "egna" lådor eftersom jag sällan slänger en förpackningslåda. Är faktiskt ganska smidigt när det väl kommer till kritan att ha den där lådan eftersom man slipper slå in det i papper och annat mög.

Det finns dock vissa saker jag är otroligt rädd om som jag vet att hjärtat skulle gå i tusen bitar om det gick sönder. Det är två uppläggningsfat från mormor, det är en stor fin skål ifrån mormor, en vacker vas som jag fick i examenspresent av en väns föräldrar, självklart min kaffebryggare, mitt kakfat av pressat glas, min CELLO!!!!, pianot... Ja, det fanns visst en hel del saker. 
Problemet är hur jag ska göra för att få alla dessa saker helskodda till den nya lägenheten? Köra dem en och en i bilen med en person utsedd till att vakta och skydda? Speciellt cellon........!

Nu har i alla fall mamman min varit här en stund och hjälp mig lite, känns som en stor skjuts framåt. Imorgon blir det full fokus på att tömma ut förrådet på allt skräp och skit som finns där. Kassar och lådor med tidningar som jag prenumererat på år ut och år in. De väger ett ton att bära! 

Så fokus imorgon: Förrådet. Slänga gamla tidningar, tömma alla små kartonger på skräp. Slänga detta skräpet också. Packa ner pianot. Fokus efter att detta är klart? (För det SKA bli klart) Fokus då ligger på allt smått, eventuellt montera isär sängen och reda ut skräp-kassarna. Tömma köksbordet och fälla ihop det.
På lördag kommer det så bli "en del" körande till miljöstationen. 


Att det ska vara så svårt att packa lite saker i kartonger ;)

Tankar och tycken
Mitt namn: Annster

Tack så mycket! :)

2013-05-29 @ 21:54:42
URL: http://annster.se
Mitt namn: Hanna

Kommer bli underbart när det är klart! Tänk att slippa packa upp allt som du rensat ut. Längtar efter att se nya lyan sen. ;)

Svar: Ja DET kommer ju bli super :D Men som jag sa till H idag - säkerligen finns den massor jag kommer slänga NÄR vi packar upp också eftersom då har jag hunnit ta farväl av det på riktigt ;) Då ska vi grilla, grilla, grilla och mysa på gräsmattan :D
Johanna

2013-05-30 @ 00:24:39
URL: http://hejhejhanna.blogg.se

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback