Pluggdagen har bara börjat..

Datum: 2008-11-20 Tid: 08:19:08
Åh, vad jag skulle vilja ligga kvar i sängen, halvslumra, lyssa på ljuden inuti och utanför huset.. Kura ihop mig till en boll i sov-värmen från båda våra täcken och drömma lite om min H.
Men nu ska jag ju plugga igen. Jag sitter här i ett hopplock av både mina och hans kläder och myser med en mugg kaffe i handen.
Jag ska gå igenom allt jag gjort denna veckan.. Se om jag fått med allt? Senare blir det nog Växjö. Om jag vågar sova ensam en enda natt nu efter så många veckor. H kommer upp till helgen i alla fall, så den ska spenderas i Växjö.. I min pytte-lägenhet!
Hittills (den 1½ timmen jag har varit vaken) så har dagen varit ganska grå, men nu ser det ut som att den tänker utnyttja sin potential. En blåare himmel dyker fram och vinden har stillat sig efter sin utbrott igår.. Varje dag har potential. Alla människor har potential, alla utnyttjar den bara inte..
Att få höra att någon tror på att man kan lyckas kan stärka något otroligt. Därför är jag så glad att jag har honom, ni vet, han med stort H. Han är alldeles fenomenal på att säga sådana saker. Precis när man behöver höra det.

Igårkväll lagade jag jätteenkel mat. Som blev bland det godaste jag har ätit. Stuvade makaroner (som blev bra!) och Johanna-köttbullar (som blev perfekta). Till detta en enkel sallad och lite ketchup.

Kanske det blir en sådan här senare idag också?
Nej, nu dyker jag ner i böckerna..

Ha en bra dag!

Tankar och tycken

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback