Ugnsbakat!

Datum: 2009-01-27 Tid: 23:42:51
Jag har bara höftat ihop kryddor och annat här så...
Kycklingfilé
Lite mindre potatisar med skal
Gul lök
1 nypa peppar
1 nypa salt
En skvätt soya
En skvätt flytande margarin
En halv lime
En nypa timjan
En nypa vitlökspulver
...
Sätt ugnen på grill (min är då 300 grader).
Skala och klyfta löken, så mycket du vill ha och lägg i ett foliepaket. Tvätta potatisen och lägg även denna i folie. Lägg kycklingfilén i ytterligare ett paket folie tillsammans med saften från en halv lime, soya (riktig, inte colorit), peppar, salt om det önskas annars är soyan ofta rätt salt, timjan, vitlökspulver.. Det var allt jag använde idag, men man kan ju praktiskt taget krydda med allt. Häll på lite margarin och rulla in ordentligt i foliet för att ingen vätska ska rinna ut. När kycklingen är inlindad i folie försvinner ingen vätska ifrån den, utan den suger åt sig allt igen, vilket gör att den inte blir torr i den höga temperaturen. Rätta mig om jag har fel.
Använd sedan skyn i kycklingens folie som sås. Plus ha lite grönsaker vid sidan om.
Tiden.. 1½ timme? Inget för den stressade alltså.
Nästa gång ska jag testa med basilika istället...
Gott, gott, gott!

Tankar och tycken

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback