Underbart solig dag!

Datum: 2012-11-19 Tid: 17:16:00
Åt en vansinnigt god kalkon/gåsamiddag hos mina föräldrar igår med alla syskon och respektive. Härligt, vaknade redan klockan åtta idag. Eftersom det är i tidigaste laget då jag ska jobba inatt somnade jag om och vaknade klockan ett istället. Mycket bättre ;)

Plockade på mig massor med kläder, begav mig ut i solen för att geocacha ute vid listers stränder. Vackert med glittrande hav, höstlöv och stillhet. Fanns flera stycken på vackra platser, inte alltför ofta jag åker till badstränderna i november.
Men det är ju lite det som är fördelen med geocaching. Man får se ställen, platser och saker som man aldrig hade kommit sig för att hitta annars.

Vi åkte ett gäng (ja, för helt plötsligt träffar man nya människor också) för att logga en cache som fanns i närheten av en gammal fabrik (såklart). Häftigt att se allt det öde, allt som lämnats och blivit "bortglömt". Eller ibland, så hamnar man mitt i en skog och får se fantastiska stenformationer eller vackra gläntor och svampplockningsställen.

Enda som bröt förtrollningen lite idag var den där mannen som stod mitt på vägen ner till stranden och kissade. Vilken tur att han stod i motljus....!

Så, inatt blir det jobb på KAVA. Göra skillnad, göra nytta! Innan dess, middag med Håkan och bara slappa.

Tankar och tycken

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback