Kladdkaka Special..

Datum: 2012-09-28 Tid: 17:43:44
Idag har jag bakat kladdkaka + provsmakningskladdkakemuffins.
Den står på kylning nu tillsammans med chokladganachen som ska pryda dess topp.

Tänkte att det borde bli en god kombination. Choklad + choklad..! För imorgon ska vi ha kollege-mys hos Ida ♥
Smetade på ganachen på två muffins så att vi kan provsmaka lite strax. Man vet ju aldrig!

Jag tror även att kladdkakan råkade bli glutenfri, bakade den på majsmjöl och rörsocker istället för vanligt. Spännande! Ganachen har jag haft i en chokladpaj tidigare och det kan bara inte bli fel. Det som däremot KAN ha blivit fel är att jag gjorde dubbel sats kladdkakesmet. Till det hade jag en vanlig sån där form med avtagbar kanter och tolv muffinsformar. Så det kan ju ha blivit för mycket eller för lite smet i den stora kakan så att den inte blev perfekt. Men det får vi väl se imorgon.

Tankar och tycken

Skriv vad du tänker:

Namn:
Spara mina uppgifter!

Mail-adress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback